Beskydský trek II.

Chystáte se na prodloužený víkend do Beskyd? Ukážeme vám pěknou pohodovou trasu na 3 dny

1. den

profil_1Vyrážíme z Ostravice, cesta vlakem sem není dlouhá, ale několikrát se přestupuje. Z Olomouce jsme vyrazili v sobotu v 7:08 a do Ostravice jsme dorazili za 2 hod a 19 min, tedy v 9:27.

Poblíž Ostravice je pro milovníky horolezení možnost zastavit se cestou na skalní oblasti Mazák, kam se nejlépe dostanete po červené značce směrem na Lysou horu. Skály hledejte poblíž rozcestníku Butořanka. My jsme však s sebou nechtěli tahat lezecké vybavení a tak jsme pro tentokrát lození oželeli a vydali se po modré značce směr vodní nádrž Šance.

mazak

Skalní útvar Mázák.

Na Grůni najdete moc pěkný dřevěný kostelík zasvěcený Panně Marii s bohatou historií, tak se určitě zastavte u informační cedule 🙂 Taky zde najdete restaurační zařízení a je možno doplnit vodu. Restauraci najdete i v Sulově.

První den jsme našlapali 19 km, šli jsme nejdřív po modré, pak po zelené a nakonec po žluté turistické značce. Nocleh jsme si našli nedaleko rozcestí Bílý Kříž, spíme jen tak pod celtou, protože stan je pro dva dost těžký a velký.

grunKostelík na Gruni.

TRASA 1. den: Ostravice – v.n.Šance – Masarykovo údolí – Poledňana rozc. – Kozelna – Gruň – Švarná Hanka – Smrkovina rozc. – Bílý kříž – Sulov

mapa_1

2. den

profil_2Po upršené noci se probouzíme kupodivu docela suší. Našli jsme si pěkné místo ke spaní 🙂 Časem se i obloha vyjasňuje a dělá se pěkný den. Naše dnešní první kroky vedou k prameni Morávky, kde je studánka a taky keška. Ulovíme kešku, doplníme vodu a vyrážíme po náučné stezce „Prameny Morávky“ směrem k v.n.Morávka. Až k nádrži však nedojdeme.

Cca 1,5 km od rozcestníku u surovce jsme potkali skvělý seník. Kdybychom o něm věděli, tak by jsme nejspíš popošli ještě ten kus a spali pěkně v suchu, no tak pro příště 🙂

Nedaleko rozcestníku Pod kamenitým na žluté značce směr Kozubová je udělané „krmítko“ – posezení se stříškou, kde jsme si dali večeři a nedaleko v lese jsme se uvelebili k spánku.

kamenity

Posezení pod Kamenitým.

Dnešní trasa byla dlouhá 17 km. Vycházeli jsme po zelené značce dolů do údolí Morávky, na parkovišti u Bebků jsme změnili barvu na modrou a vystoupali zpět na hřebeny a nakonec jsme šli z rozcestí na Babím vrchu kousíček po Žluté.

TRASA 2. den: Bílý kříž rozc. – Pramen Morávky – U Surovce – U Bebků – Kozí hřbet – Václavičky – Lančov – Slavíč tur. Chata – Babí vrch – Pod Kamenitým

mapa_2

3. den

profil_3Dnes nás čeká výstup k rozhledně na Kozubové a pak sestup do Vávsí odkud pojedeme vlakem domů.

Rozhledna na v kapli na Kozubové je většinu roku uzavřena, ale klíče se dají zapůjčit na chatě Kozubová, která stojí opodál. Vzhledem k tomu, že ze tří stran stromy rozhlednu přerůstají, tak jsem to vzdal. Výhled by asi nebyl nic moc. Ulovili jsme si zdejší vykutálenou kešku, na chatě si dali Kofolu a vyrazili dál na cestu.

Odteď budeme už jen klesat a žlutá turistická značka nás bude doprovázet až do cíle celého našeho cestování. Po cestě se nachází ještě dva luxusní přístřešky s ohništěm a „postýlkami“. Čím víc sestupujeme, tím víc nás jímá smutek, že celé naše dobrodružství končí, ale už se těšíme, až si vymyslíme nějaké další : ) Vláček nám odjíždí 14:11, přestupujeme v Bohumíně a Ostravě – hl. n., kde sice hodinu čekáme na přípoj, zato se ale svezeme levnějším Regiojetem ; ) V Olomouci jsme 17:47. Dalo by se jet i přes Bohumín, odkud jede express přímo do Olomouce (příjezd 17:16).

Na poslední den nám zbylo jen 11 kilometrů.

moravkaStudánka u pramene Morávky.

senik

Seník vedle cesty ve kterém se vyspí i 10 lidí.

TRASA 3.den: Pod Kamenitým – Kozubová rezhledna – Nad Milíkovem – Návsí – Varcop – Jablunkov – Návsí, žst.

mapa_3

Nakonec přikládám ještě odkaz na celou mapku na seznamu: http://mapy.cz/s/cnvX. Doufám, že se vám bude cesta líbit 🙂